Jeśli masz słabe nerwy, lub nie jesteś optymistą - nie czytaj!.... możesz
się zastrzelić :)
1. Złota zasada Murphy'ego - zasady określa ten kto ma złoto.
2. Jeżeli coś może się nie udać - nie uda się na pewno.
3. Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
4. Trudne problemy pozostawione same sobie, staną się jeszcze trudniejsze.
5. Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to zepsujesz.
6. Druga kolejka jest zawsze szybsza.
7. Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne, albo powoduje
tycie.
8. Doskonały i nieomylny inżynier to taki, który unika drobnych
błędów na drodze do wielkiej katastrofy.
9. Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia - głupcy
są zbyt pomysłowi.
10. Światełko w tunelu? - To reflektory nadjeżdżającego pociągu.
11. Natura zawsze stoi po stronie Zła.
12. Nie wierz w cuda - polegaj na nich!
13. Każdy może ustalać nową regułę.
14. Prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
15. Nieważne jak dobrze wykonasz robotę, twój szef i tak będzie
chciał byś ją poprawił.
16. Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej.
17. Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go
potrzebowałeś.
18. Najlepszą metodą do zainspirowania odkrywczych myśli, jest
zaklejenie koperty.
19. Wszystko zabiera znacznie więcej czasu, niż by się wydawało.
20. Zawsze kiedy masz właśnie coś zrobić, okazuje się, że najpierw
musisz zrobić coś innego.
21. Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy.
22. Głupcy są tak pomysłowi, że niemożliwe jest stworzenie czegoś,
z czym każdy głupi sobie poradzi.
23. Matka Natura jest suką.
24. Rzeczy ulegają zniszczeniu, wprost proporcjonalnie do swej
wartości.
25. Wszystkie sprawy szlag trafia jednocześnie.
26. Jeżeli wydaje ci się, że już gorzej być nie może - na pewno
będzie.
27. Zawsze, kiedy wydaje ci się, że będzie dobrze - kompletnie
się mylisz.
28. Zawsze, kiedy wydaje ci się, że będzie źle też się mylisz -
będzie jeszcze gorzej.
29. Bardzo dużo można zauważyć, gdy się patrzy.
30. Jeśli coś się wydarza to znaczy, że jest to możliwe. Zatem
w walce między tobą, a światem, stań po stronie świata.
31. W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej pomocna jest
znajomość odpowiedzi.
32. Każdy przedmiot niezależnie od położenia, może w dowolnej chwili
zadziałać w zupełnie nieoczekiwany sposób z przyczyn, które są albo całkowicie
niejasne, albo zupełnie tajemnicze.
33. Wymiary będą zawsze podane w najmniej użytecznych jednostkach.
34. Każdy przewód przycięty na długość, okaże się za krótki.
35. Układ zabezpieczający zniszczy układ zabezpieczany.
36. Cokolwiek zostanie upuszczone na układ elektroniczny, spadnie
zawsze tam gdzie wyrządzi najwięcej szkody.
37. Stopień głupoty twojego postępowania, jest wprost proporcjonalny
do liczby przyglądających ci się osób.
38. Prawdopodobieństwo wyczerpania się baterii, jest wprost-proporcjonalne
do zapotrzebowania na kalkulator.
39. Tranzystor zabezpieczony przez szybko działający bezpiecznik,
zabezpieczy go - paląc się w pierwszej kolejności.
40. Element wybrany losowo z grupy o 99-procentowej wiarygodności,
będzie należał do pozostałego procenta.
41. Ciężar upuszczonej części jest wprost proporcjonalny do ceny
obszaru uderzonego.
42. To czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc.
43. Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.
44. To co może się nie udać, nie uda się na pewno.
45. Nie uda się nawet wtedy, gdy właściwie nie powinno się nie
udać.
46. Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty.
47. Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale
za to odpowiedzialny.
48. Niejasność jest wielkością niezmienną.
49. Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie
inne możliwości zostały już wyczerpane.
50. Wszystko ulega rozkładowi w najmniej odpowiednim momencie.
51. Skrót to najdłuższa droga pomiędzy dwoma punktami.
52. Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości - ignorancja, głupota,
komitety normalizacyjne, oraz ludzie sprzedający komputery.
53. Istnieją trzy rodzaje kłamstw - kłamstwa odruchowe, powszechne
oraz testy komputerowe.
54. Systemy złożone wykazują skłonność do zakłócania realizacji
własnych funkcji.
55. Systemy złożone wykazują skłonność do popełniania kompleksowych
błędów.
56. Zaś systemy proste wykazują skłonność do popełniania kompleksowych
błędów.
57. Nowe systemy produkują nowe błędy.
58. Stare systemy produkują tak nowe, jak i stare błędy.
59. Człowiek pracujący z komputerem, nie postępuje zgodnie z wymaganiami
komputera.
60. Systemy odporne na idiotów, obsługiwane są właśnie przez nich.
61. Rozłożenie dowolnego urządzenia na części jest proste, ponowne
jego złożenie, tak żeby działało, jest niemożliwe.
62. Wszystko co zostało złożone, ulegnie wcześniej czy później
rozkładowi.
63. Każdy skomplikowany montaż wymaga trzech rąk.
64. Każdy prosty montaż wymaga czterech rąk.
65. Sprawy pozostawione same sobie, zmieniają się ze złych na jeszcze
gorsze.
66. Wszystkie komputery PC są kompatybilne, ale niektóre są kompatybilniejsze
od innych.
67. Twój jest zawsze mniej kompatybilny.
68. Pustą dyskietkę możesz przeszukiwać długo i bezskutecznie.
69. Długo i bezskutecznie możesz przeszukiwać także pełną dyskietkę.
70. Wniosek - każdą dyskietkę możesz przeszukiwać długo i bezskutecznie.
71. Komputer służy do tego aby ułatwić ci pracę, której bez niego
w ogóle byś nie miał.
72. Dla komputera nie ma rzeczy niemożliwych z wyjątkiem tych,
których od niego wymagamy.
73. W świecie komputerów żadna awaria się nie kończy, ponieważ
przechodzi zawsze w następną.
74. Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny
moment, aby bezlitośnie zaatakować.
75. W pracy z komputerem, opieranie się na jakichkolwiek zasadach
jest błędem.
76. Drobne awarie nie isnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna
awaria, oznacza to, że nie poznałeś jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów.
77. Im doskonalej program wykonuje swoje funkcje, tym dotkliwiej
cię zawiedzie.
78. Każdy inny program zawodzi tak samo dotkliwie.
79. Tylko niepotrzebny nikomu program, działa bez zakłóceń.
80. Masz zawsze o jeden wirus więcej niż sądzisz.
81. Program kalkulacyjny, który daje właściwy i przyjazny wynik
- kłamie.
82. Wyjątki są liczniejsze od reguł.
83. Od wszystkich uznanych wyjątków isnieją wyjątki.
84. Jeżeli opanowałeś już wszystkie wyjątki, to nie pamiętasz jakich
reguł dotyczyły.
85. Prawidłowo napisany tekst pojawi się tylko wtedy, kiedy napiszesz
go ręcznie.
86. Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje.
87. Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to pierwsze uszkodzenie
wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody.
88. Jeżeli przewidziałeś cztery możliwe awarie i zabezpieczyłeś
się przed nimi, to natychmiast wydarzy się piąta, na którą kompletnie
nie byłeś przygotowany.
89. Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś
przeoczyłeś.
90. Klientowi nigdy nie przyjdzie na myśl ile kosztuje projekt,
tylko ile można na tym projekcie zaoszczędzić.
91. Jeżeli udało ci się wprowadzić w programie wymagane przez klienta
poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje.
92. Żaden klient nie wie czego właściwie chce.
93. Każdy klient wie dokładnie czego nie chce.
94. Żaden klient nie chce tego co masz już gotowe.
95. Nie wie także co chciałby mieć zamiast tego.
96. Klient, który najmniej płaci, marudzi najwięcej.
97. Klient żąda największych zmian dokładnie wtedy, kiedy produkt
jest już gotowy.
98. Na polecenie "napisz tak lub nie" użytkownik wpisuje
"tak lub nie".
99. Na polecenie "wciśnij Enter" użytkownik wpisuje "Enter".
100. Na polecenie "naciśnij dowolny klawisz", użytkownik
naciska na klawisz "reset".
101. Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych.
102. Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.
103. W zespole programistów każdy ma genialny plan rozwiązania
problemu. 104. Wszystkie plany się wzajemnie wykluczają i żaden
nie prowadzi do poprawnego rozwiązania.
105. Liczba osób w zespole programistycznym ma tendencje wzrastające,
niezależnie od ilości pracy.
106. W każdym programie błędy wykazują skłonność do występowania
w tym miejscu, które sprawdzasz jako ostatnie.
107. Każdy program, który się dobrze zaczyna - kończy się źle.
108. Program który zaczyna się źle, kończy się przerażająco.
109. To co wygląda łatwo - jest trudne.
110. To co wygląda trudno - jest niemożliwe.
111. To co wygląda na niemożliwe - potrafi rozwiązać moja teściowa
i to bez pomocy komputera.
112. Każdy programista przybywający z innego miasta jest fachowcem.
113. Idealny fachowiec wie absolutnie wszystko o niczym.
114. Każda formuła i każda stała muszą być traktowane jako zmienne.
115. Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie proporcjonalne
do życzenia.
116. Masochistyczne skłonności nie są wprawdzie warunkiem koniecznym
do pracy w systemie Windows 95, są jednak bardzo pomocne.
117. Każdy program w systemie Windows pracuje poprawnie do momentu
niczym nieuzasadnionej utraty danych.
118. Interaktywne, multimedialne aplikacje DOSa zwieszają się same,
podczas gdy interaktywne, multimedialne aplikacje Windows, zawieszają
się natychmiast po dowolnej ingerencji użytkownika.
119. Po rozłożeniu i złożeniu skomplikowanego mechanizmu zawsze
pozostanie trochę części, a mechanizm prawdopodobnie i tak zadziała.
120. Rozmiary skaleczenia żyletką podczas golenia, są wprostproporcjonalne
do doniosłości wydarzenia, które jest tego powodem.
121. Druga kolejka posuwa się szybciej.
122. Wyścigi nie zawsze wygrywają najszybsi, a bitwy najsilniejsi
- ale tak należy obstawiać.
123. W większości przypadków łatwiej jest się w coś wplątać, niż
potem z tego wyplątać.
124. Nie istnieje taki problem - bez względu na to jak by był skomplikowany
- który po bliższym zapoznaniu nie okazałby się jeszcze bardziej skomplikowany.
125. Postulat Troutmana - złorzeczenia to jedyny język rozumiany
przez wszystkich programistów.
126. Prawa Makarijewa - pisanie programu komputerowego jest rozkoszą,
uruchamianie jest zmorą.
127. Prawo Pierce'a - jeżeli program został skompilowany bezbłędnie
za pierwszym razem, to na pewno nie będzie dawał dobrych wyników.
128. Prawo Weinberga - gdyby budowlani budowali domy w taki sam
sposób w jaki programiści piszą programy, to jeden dzięcioł zniszczyłby
całą cywilizację.
129. Prawa Weilera - każdy działający program jest przestarzały
- każdy program po każdym uruchomieniu drożej kosztuje i zabiera więcej
czasu - jeżeli program jest użyteczny, to będzie musiał być zmieniany
- pełną dokumentacje mają tylko programy bezużyteczne - każdy program
rozszerzy się tak, aby zająć całą dostępną pamięć - wartość programu jest
odwrotnie-proporcjonalna do jakości wyników jego pracy - duży, monolityczny
program jest jak talerz makaronu, pociągnij za jedną nitkę, a z drugiej
strony będzie się sypać - autor programu nigdy nie przetestuje go wiarygodnie
- nie ma programów bezbłędnie działających, są najwyżej niedostatecznie
przetestowane - dodanie urządzenia przyspieszającego do starego oprogramowania,
spowolni działanie tego oprogramowania.
130. Prawo Cheopa - nic nigdy nie zostało zbudowane w zaplanowanym
czasie, lub zgodnie z kosztorysem.
131. Prawo Sodda - wcześniej czy później ujawni się najgorsza możliwość.
132. Zasada Hornera - doświadczenie jest wprost-proporcjonalne
do stopnia zniszczenia sprzętu.
133. Prawo Rudina - w sytuacji kryzysowej, kiedy trzeba będzie
wybierać między różnymi alternatywami, większość ludzi wybierze rozwiązanie
najgorsze.
134. Prawo Finaglesa - jeśli jakaś praca została od początku źle
zrobiona, wszelkie usiłowania jej poprawienia jeszcze ją pogorszą.
135. Prawo Webstera - każda sprawa ma dwie strony, z wyjątkiem
sytuacji, gdy rozważający jest osobiście zaangażowany, w takim przypadku
istnieje tylko jedna strona.
136. Zasada Merhina - jeżeli masz wątpliwości to tak już pozostanie.
137. Prawo Glyme'a - podstawą sukcesu jest szczerość, jeżeli dasz
radę ją podrobić, uda ci się!
138. Prawo Liebermana - wszyscy kłamią, ale to nie ważne ponieważ
nikt ich nie słucha.
139. Prawo Rogersa - jeżeli coś jest warte zrobienia, na pewno
zostanie przedobrzone.
140. Prawo Bella - jeżeli ciało jest zanurzone w cieczy, telefon
dzwoni.
141. Zasada Rockefellera - nie rób rzeczy, na których możesz zostać
złapany.
142. Prawo Evansa i Bjorna - jeżeli coś poszło źle, to na pewno
był ktoś, kto mówił, że tak będzie.
143. Prawo Cerhora - jeżeli coś jest tajne, to zostanie zostawione
w kopiarce.
144. Zasada Sturgeona - 90% czegokolwiek nie nadaje się do użytku.
145. Prawo Anthony'ego - nie rób nic na siłę, weź większy młotek.
146. Prawo Conway'a - w każdej organizacji jest jedna osoba, która
wie o co chodzi, należy ją natychmiast wyrzucić.
147. Prawo Menckena - ci co potrafią, robią to. Ci co nie potrafią,
uczą innych.
148. Prawo Martina - ci co nie potrafią uczyć, zarządzają.
149. Prawo Scotta - jeśli znajdziesz błąd i poprawisz go, to okaże
się, że pierwsza wersja była poprawna.
150. Prawo Parkinsona - wydatki rosną tak, by dorównać dochodom.
151. Prawo Segala - człowiek z jednym zegarkiem zawsze wie, która
jest godzina. Człowiek z dwoma nigdy nie jest pewien.
152. Reguła Harrisona - każda akcja wywołuje równy i skierowany
przeciw niej krytycyzm.
153. Prawo Vique'a - człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru.
154. Prawo Edwarsa - nigdy nie jesteś tym, kim chciałbyś być.
155. Prawo Scotta - wszystko co idzie źle, sprawia wrażenie, że
idzie dobrze.
156. Zasady Finagle'a - zawsze rób notatki, to dowód, że pracujesz
- w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, staraj się wyglądać przekonywująco.
157. Prawo Sodda - wcześniej czy później i tak musi nastąpić najgorszy
z możliwych splotów okoliczności.
158. Prawo Corpsa - ilość wykonanej pracy jest odwrotnie-proporcjonalna
do czasu spędzonego w biurze.
159. Prawo Careya - każda organizacja (jeśli temu nie przeciwdziałać)
dąży do pogrążenia się w chaosie.
160. Prawo Robinsona - w biurokracji awansuje się za działalność,
a nie za wyniki.
161. Prawo Matthewsa - ci którzy już mają, dostaną jeszcze więcej.
162. Reguła Mimara - im bliżej jesteś ukończenia długiej przygodówki,
tym większe jest prawdopodobieństwo, że ktoś niepowołany wyłączy zasilanie.
163. Zasada Robertsona - dyplomata to ktoś, kto mówi ci abyś poszedł
do diabła, a ty cieszysz się na pódróż.
164. Prawo Gumpersona - prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest
odwrotnie proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożądane.
165. Prawo Wylera - nie ma rzeczy niemożliwych dla kogoś, kto nie
musi ich zrobić sam.
166. Prawo Balaniego - jak długo trwa minuta, zależy od tego po
której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
167. Prawo Liebermana - aby oszacować czas potrzebny na wykonanie
jakiegoś zadania, należy przewidywany czas pomnożyć przez dwa i przyjąć
jednostkę o rząd wyższą.
168. Prawo Greena - wszytko jest możliwe pod warunkiem, że nie
wiesz o czym mówisz.
169. Maksyma Manly'ego - logika jest absolutnie pewną metodą dochodzenia
do niepewnych wniosków.
170. Prawo Sattingera - każde urządzenie będzie działać lepiej,
kiedy włożysz wtyczkę do gniazdka.
171. Prawo Fetta - nigdy nie powtarzaj udanego doświadczenia.
172. Zasada Tsara - przy dziesięciu priorytetowych sprawach, któraś
na pewno będzie wykonana jako pierwsza.
173. Prawo Jonesa - człowiek, który uśmiecha się gdy sprawy idą
źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę.
174. Prawo Lipmana - pracownicy specjalizują się w obszarach swojej
najmniejszej wiedzy.
175. Obserwajca Jone'a - przyjaciele przychodzą i odchodzą, wrogowie
się akumulują.
176. Zasada Mara - ekspertem jest każdy spoza regionu.
177. Prawo Farnsdicka - wydarzenia przechodzą ze złych w tragiczne,
po czym proces ten cyklicznie powtarza się.
178. Prawo Ruby'ego - prawdopodobieństwo spotkania osoby znajomej
wzrasta, kiedy znajdujemy się w towarzystwie osoby z którą nie chcemy
by nas widziano.
179. Hipoteza Petersa - jeżeli spędzimy wystarczająco dużo czasu
na uzasadnianiu potrzeby, to potrzeba ta zniknie.
180. Zasada Wingera - jeżeli coś znajduje się na twoim biurku przez
15 minut, stałeś się ekspertem w tej dziedzinie.
181. Prawo Bolingsa - jeżeli czujesz się świetnie, nie martw się,
to minie.
182. Dylemat Główny - optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym
ze światów, pesymista obawia się, że może to być prawdą.
183. Komentarz Hilla - jeśli nie masz nic do stracenia odpręż się.
184. Prawo Chisholma - wszystko co powiesz, zostanie przez innych
ocenione zupełnie sprzecznie z twoimi intencjami.
185. Prawo Finagle'a - każdy, do kogo zwrócisz się o pomoc, nie
zauważy tego - każdy nieproszony o radę, zauważy to natychmiast.
186. Zasada Finagle'a - eksperymenty powinny się powtarzać, wszystkie
powinny zawodzić w ten sam sposób.
187. Prawo Wingo'a - wszystkie prawa Finagle'a można obejść, posiadłszy
prostą sztukę działania bez myślenia.
188. Prawo Issawiego - społeczeństwo nie jest samochodem, lecz
mułem, za mocno naciskane wierzgnie i zrzuci jeźdzca.
189. Prawa Ginsberga - nie możesz wygrać - nie możesz zremisować
- nie możesz nawet wycofać się z gry.
190. Prawa Ehrmana - zanim nastąpi poprawa będzie jeszcze gorzej
- kto powiedział, że w ogóle nastąpi poprawa?
191. Prawo Howe'a - każdy ma jakiś plan, który jest całkowicie
niewykonalny.
192. Prawo Wynne'a - stagnacja ma tendencję wzrostową.
193. Prawo Niewypowiadania - jeśli wypowiesz coś dobrego, na tym
się skończy. Jeśli wypowiesz coś złego, na pewno się spełni.
194. Prawo Oczekiwań - negatywne oczekiwania rodzą negatywne wyniki.
195. Pozytywne oczekiwania rodzą negatywne wyniki.
196. Prawo Bookera - odrobina działania warta jest tony abstrakcji.
197. Prawa Klipsteina - jeżeli zgłosisz jakiś patent zawsze okaże
się, że ktoś już złożył podobny tydzień temu - stałość dat dostawy jest
odwrotnie proporcjonalna do napętości planu - silnik zawsze obraca się
w złym kierunku - defekt przechodzi niezauważony przez wszystkie kontrole
i ujawnia się dopiero w praktyce - po usunięciu ostatniej z 16 śrubek
przytrzymujących pokrywę, okaże się, że usunąłeś niewłaściwą pokrywę -
po przykręceniu ostatniej z 16 śrubek przytrzymujących pokrywę, okaże
się, że zapomniałeś o uszczelce.
198. Prawo Atwooda - pożyczając książki tracisz tylko te, które
szczególnie chciałbyś zachować.
199. Prawo Johnsona - jeżeli przegapisz tylko jedno wydanie jakiegoś
magazynu, na pewno będzie to właśnie to wydanie, które zawierało najbardziej
interesujące cię rzeczy. Uzupełnienie: wszyscy twoi znajomi też je przegapili,
zgubili lub wyrzucili.
200. Prawo Harpera - poszukiwaną rzecz znajdziesz dopiero wtedy,
gdy już zastąpisz ją inną.
201. Prawa Richarda - jeśli posiadasz coś dostatecznie długo, możesz
to wyrzucić - jeśli cokolwiek wyrzucisz, odrazu będziesz tego potrzebować.
202. Prawo Lewisa - niezależnie od tego jak długo chcesz coś kupić,
kiedy wreszcie dokonasz zakupu okaże się, że gdzie indziej mogłeś zapłacić
o wiele mniej.
203. Prawo Ogrodnictwa - narzędzia innych ludzi pracują tylko w
ogrodach innych ludzi - najwięcej dostajesz zawsze tego, czego najmniej
potrzebujesz.
204. Prawo Brydża - wina jest zawsze po stronie partnera.
205. Zasada Kota - jeśli kot zaśnie na twoich kolanach i sprawia
wrażenie bezgranicznie zadowolonego, nagle musisz wstać i iść do łazienki.
206. Prawo Johnsona - ból zęba lubi zaczynać się w sobotę wieczorem.
207. Prawa Chaosu - dostawa handlowa, która normalnie trwa jeden
dzień, będzie trwać pięć dni, jeśli na nią pilnie czekasz - po dodaniu
dwóch tygodni do harmonogramu nieoczekiwanych opóźnień, dodaj jeszcze
dwa na nieoczekiwane spóźnienia - ta część wysyłki, którą fabryka zapomniała
wysłać, jest właśnie tą, która stanowi 75% wartości całej ekspedycji.
Uzupełnienie: fabryka nie tylko zapomniała wysłać brakującej części, ale
w 50% przypadków nawet jej nie wykonała.
208. Prawo Brooka - dołączenie dodatkowego zespołu programistów
do spóźnionego projektu oprogramowania, jeszcze bardziej go opóźni.
209. Prawo Anthony'ego - każde narzędzie gdy upadnie, potoczy się
w najtrudniej dostępne miejsce. Uzupełnienie: po drodze do owego miejsca
upadające narzędzie najpierw uderzy cię w nogę.
210. Prawo Paula - nie można spaść z podłogi.
211. Aksjomat Cahna - kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj
instrukcję.
212. Prawo Rewizji - po ukończeniu pracochłonnej i starannej analizy
jakiejś próbki, zawsze dowiesz się, że to nie ta próbka i nie ma nic wspólnego
z problemem.
213. Prawo Parkinsona - udane badanie przyciąga większe dotacje,
które uniemożliwiają dalsze badania.
214. Prawo Campbella - natura czuje odrazę do bezmyślnych eksperymentów.
215. Prawo Hellera - pierwszym mitem zarządzania jest to, że w
ogóle istnieje. 216. Uzupełnienie: nikt naprawdę nie wie co się
dzieje na jakimkolwiek szczeblu organizacji.
217. Prawo Cornuelle'a - władza ma tendencję do przydzielania pracy
tym, którzy najmniej się do niej nadają.
218. Prawo Zymurgyego - ludzie są zawsze chętni do pracy w czasie
przeszłym.
219. Prawo Dowa - dla każdej hierarchii prawdziwe jest twierdzenie,
że im wyższy szczebel tym większy chaos.
220. Prawo Pracownika - to czego nie zrobisz, jest zawsze ważniejsze
od tego co zrobiłeś.
221. Aksjomat Wojskowy - każdy rozkaz, który może zostać źle zrozumiany,
zostanie źle zrozumiany.
222. Prawo Harrisa - wszyscy dobrzy są już zajęci.
223. Prawo Putta - technika zdominowana jest przez dwa typy ludzi,
tych którzy rozumiej czym się kierują, oraz tych, którzy kierują się tym,
czego nie rozumieją.
224. Prawo Shanahana - czas trwania posiedzenia wzrasta do kwadratu
liczby osób na nim obecnych.
225. Prawo Hendricksona - jeśli jakiś problem jest przyczyną wielu
posiedzeń, to w końcu posiedzenia te stają się ważniejsze od samego problemu.
226. Zasada Falklanda - kiedy nie ma potrzeby podejmowania decyzji,
jest potrzeba nie podejmowania decyzji.
227. Prawo Trumana - jeśli nie możesz kogoś przekonać, wpraw go
w zakłopotanie.
228. Zasada Swipple'a - ten kto krzyczy, ma głos.
229. Prawo Crane'a - nie ma czegoś takiego jak bezpłatny obiad.
230. Prawo Parkinsona - zwłoka jest najgorszą formą odmowy.
231. Prawo Greshama - z nieważnymi sprawami czasem dajemy sobie
radę, ważne sprawy nigdy nie są rozwiązywane.
232. Zasada Porządku - artykuły potrzebne do wczorajszego eksperymentu,
trzeba zamówić nie później niż jutro w południe.
233. Wniosek Johna - aby otrzymać pożyczkę najpierw musisz udowodnić,
że jej nie potrzebujesz.
234. Prawo Instytucji - bogactwo wystroju drzwi frontowych biura,
zmienia się odwrotnie proporcjonalnie do wypłacalności firmy.
235. Prawo Paulga - w Ameryce nie chodzi o to co ile kosztuje,
ale o to, ile można zaoszczędzić.
236. Prawo Maleka - najprostrze myśli formułowane są w najbardziej
skomplikowany sposób.
237. Prawo Clarke'a - każdą rewolucyjną ideę można podsumować trzema
fazami - to niemożliwe, nie będę marnować czasu - to możliwe ale nie warte
zachodu - mówiłem przez cały czas, że to był dobry pomysł.
238. Zasada Wielkości - gdy ktoś kogo wielce podziwiasz i szanujesz,
zdaje się być pogrążony w głębokich myślach, prawdopodobnie myśli o obiedzie.
239. Zasada Clarke'a - każda dostatecznie zaawansowana technologia
niczym nie różni się od magii.
240. Prawo Fitza - im więcej kucharzy tym gorszy obiad.
241. Prawo Runamoka - są cztery gatunki ludzi: tacy którzy siedzą
cicho i nic nie robią, tacy którzy mówią żeby siedzieć cicho i nic nie
robią, tacy którzy coś robią i tacy którzy wiele mówią o robieniu.
242. Prawo Millera - nie stwierdzisz jak głęboka jest kałuża, dopóki
w nią nie wdepniesz.
243. Prawo Socjogenetyki - celibat nie jest dziedziczny.
244. Reguła Beifelda - prawodopodobieństwo, że młody mężczyzna
spotka pociągającą dziewczynę wzrasta gwałtownie gdy jest on w towarzystwie,
swojej dziewczyny, żony, przystojniejszego i bogatszego kolegi.
245. Prawo Farbera - potrzeba matką dziwnych towarzyszy w łóżku.
246. Prawo Hartleya - nigdy nie śpij z większym od siebie wariatem.
247. Postulaty Pardo - w życiu są tylko trzy wierne rzeczy, wrzody,
pies i stara kobieta - nie ważne czy jesteś bogaty czy nie, o ile możesz
żyć wygodnie i mieć wszystko czego chcesz.
248. Prawo Parkera - piękno jest powierzchowne, ale brzydota przenika
aż do kości.
249. Prawo Katza - ludzie i narody będą działać racjonalnie wtedy
i tylko wtedy, gdy wyczerpią już wszystkie inne możliwości.
250. Prawo Polityczne - prawdziwość jakiegokolwiek oświadczenia
nie ma nic wspólnego z jego wiarygodnością i odwrotnie.
251. Prawo Kelly'ego - fajni faceci niefajnie kończą.
252. Stała Kennedy'ego - nie wściekaj się, tylko się zrewanżuj.
253. Prawo Persiga - liczba racjonalnych hipotez, które mogą wyjaśnić
jakieś zjawisko jest nieskończona.
254. Aksjomat Aquinasa - co uchodzi Bogom, nie uchodzi krowom.
255. Prawo Newtona - bezpieczniej jest mieć ptaka w ręku niż nad
głową.
256. Prawo Bucy'ego - rozsądny człowiek nigdy niczego nie realizuje.
257. Prawo Matscha - lepiej mieć koszmarny koniec, niż koszmary
bez końca.
258. Obserwacja Wallace'a - wszystko jest w stanie całkowitego
rozczochrania.
259. Prawo Coopera - zwiększenie ilości nowych praw, powoduje zwiększenie
możliwości ich ominięcia.
260. Twierdzenie White'a - im szybciej przekażesz złe wiadomości,
tym lepiej.
261. Prawo Johnsona - jeśli w ciągu kilku miesięcy odbywają się
tylko trzy ważne towarzyskie wydarzenia, wszystkie przypadną na jeden
wieczór.
262. Aksjomat Cole'a - suma inteligencji na planecie jest stała,
liczba ludności rośnie.
263. Jeśli wróg jest w zasięgu strzału, ty również.
264. Nadlatująca salwa zawsze ma pierwszeństwo przejazdu.
265. Staraj się nie wyglądać podejrzanie - to przyciąga ogień.
266. Zawsze jest jakieś wyjście.
267. Najlepsze wyjście jest zawsze zaminowane.
268. Staraj się wyglądać niepozornie - może przeciwnik ma mało
amunicji?
269. Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów.
270. Ataku należy oczekiwać w następujących sytuacjach: - kiedy
jesteś ugotowany - kiedy jesteś nie przygotowany.
271. Otaczaj się towarzyszami broni - przeciwnik będzie miał wybór
celów.
272. Pozorowany atak, który tak mądrze zignorowałeś, okaże się
głównym uderzeniem.
273. "Postrzał w pierś z perforacją płuca" - twój organizm
mówi ci abyś zwolnił.
274. Jeśli natarcie posuwa się bez przeszkód - właśnie wchodzisz
w pułapkę.
275. Nie zciągaj na siebie ognia, to denerwuje sąsiadów w okopie.
276. Wszystkie zamówienia wojskowe powierza się najtańszym oferentom.
277. Największe zagrożenie na polu walki stanowi oficer z mapą.
278. Od ostrzału nieprzyjaciela celniejszy jest tylko ostrzał własnej
artylerii.
279. Im głupszy dowódca, tym trudniejsze zadania mu powierzają.
280. Pociski smugowe - metoda sygnalizowania nieprzyjacielowi własnej
pozycji.
281. W razie wątpliowści opróżnij magazynek.
282. Nigdy nie chowaj się w leju z odważniejszym od ciebie.
283. Jeśli brakuje ci wszystkiego z wyjątkiem wrogów, to znaczy,
że bitwa trwa.
284. Po opanowaniu obszaru nie zapomnij powiadomić o tym przeciwnika.
285. Po wyciągnięciu zawleczki granat przestaje być twoim przyjacielem.
286. Części składowe wysyła się osobno do losowych pododdziałów.
287. Cokolwiek robisz, zawsze możesz dostać kulkę. Nawet gdy nie
robisz nic.
288. Zasada tworczej niekompetencji Petera: Zawsze sprawiaj wrazenie,
że osiagnales juz swoj poziom niekompetencji.
289. Maksyma Macha: Glupiec na wysokim jest jak czlowiek na szczycie
wysokiej gory; wszystko wydaje mu się male i on wszystkim wydaje się maly.
290. Prawo Beckhapa: Uroda x rozum = constans
291. Prawo Greena: Wszystko jest możliwe pod warunkiem, że nie
wiesz, o czym mówisz.
292. Wszystkie prawa Murphy'ego są optymistyczne. |